Ako vytriediť šatník?

Čo budeš potrebovať? Veľa krabíc a tašiek.




Nech už sú tvoje dôvody na upratovanie akékoľvek tak verím, že zbaviť sa čo i len jednej veci je niekedy naozaj ťažké. A odkiaľ vôbec začať?

Zhodnotiť svoje možnosti. 
Ide v prvom rade o množstvo vecí v porovnaní s miestom, ktoré nimi môžeš zaplniť. Niekto vlastní veľkú samostatnú miestnosť, niekto vstavanú skriňu v spálni a ja mám napríklad iba dva stojany preplnené množstvom oblečenia.


Všetko vybrať.
Nejde iba o to poutierať všetok prach z poličiek, ale aj o uvedomenie si koľko toho vlastne v skutočnosti máš (prípadne vybrať všetky zabudnuté veci). Totižto mám dojem, že ak tento krok neurobíš neuvidíš dostatočne koľko vecí vlastníš a o koľko krajšie môže vyzerať tvoja skriňa, keď v nej nebudú nepotrebné veci. Postupným ukladaním vecí uvidíš, kde je tá ideálna hranica prázdnej a prehnane zaplnenej skrine.

Triedenie. 
Niekomu tento proces môže trvať hodinu, niekomu pár hodín a niekomu aj celý deň. Ak si príliš nerozhodná zvoľ si pár krabíc, do ktorých budeš oblečenie ukladať.
- Oblečenie, ktoré nosíš pravidelne stačí iba skontrolovať či už nie je príliš opotrebované, nemá nejakú chybičku krásy ako napríklad dierky, žmolky a pod. V prípade jeho dokonalosti ho môžeš hneď uložiť do skrine.
- Krabica č. 1: Oblečenie, ktoré si nemala na sebe viac ako pol roka. Páči sa ti, ale nemáš ho s čím kombinovať, alebo si naň úplne zabudla.
- Krabica č. 2: Oblečenie, ktoré ti už nie je a možno doň raz schudneš.
          Zlaté pravidlo: Nie všetko do čoho sa vojdeš je ti automaticky dobré a pristane ti. 
     Ak v najbližšej dobe neplánuješ chudnúť alebo inak zredukovať svoju váhu tak by táto krabica vôbec nemala existovať, poprípade by mala obsahovať čo najmenej oblečenia.
- Krabica č. 3: Oblečenie, s ktorým si sa nadobro rozlúčila (nepáči sa ti, nie je ti dobré, je zničené).
- Krabica č. 4: Oblečenie, ktoré ešte využiješ do záhrady, po dome, na grilovanie atď.
     Po pretriedení všetkého oblečenie sa snaž zredukovať krabicu č.4 a treba si uvedomiť aj skutočnosť koľko takých príležitostí je a či skutočne potrebuješ úplne každé jedno tričko/mikinu/... zachrániť.

Ak si nie si istá nejakým vyhodením kúska zo svojho šatníka nechaj si ho v krabici. Stalo sa mi už veľakrát, že som na tie veci zabudla, ale aj veľakrát, že som ich práve vrátila do môjho šatníka a dodnes ich využívam.

Organizácia šatníka. 
Osobne si šatník triedim podľa kategórie vecí: tričká, nohavice, košele, sukne, šaty,...
A aj tieto kategórie mám rozdelené podľa farby (môj tip: čierna, modrá, biela, červená- ružová, šedá, hnedá, zelená - iné farby ani v šatníku nemám, pásikavé kúsky mám vo farbe "čierna" a iné vzorované veci mám podľa prevládajúcej farby) 
     Nemala by si podceňovať organizáciu. Môže ti ušetriť hromadu času (najmä keď sa niekam ponáhľaš alebo niečo narýchlo hľadáš). Tiež ti pomôže pri kombinovaní jednotlivých outfitov.
  • S dobrou organizáciou nikdy nezabudneš na žiaden kúsok v šatníku a všetky si rovnako užiješ.

TIP: Ja skoro všetky kúsky môjho oblečenia vešiam, ale ak máš práve z väčšiny policovú skriňu
čo jednoznačne vešať: KOŠELE,
čo nemusíš vešať: NOHAVICE, SVETRE.
Ak máš ešte dostatok miesta na vešanie uprednostni také veci, ktoré sa ťažko skladajú (saká, niektoré typy sukní,... ).

Komentáre