Nesmrteľné vzory

Mať jednoduché základy šatníka pre mňa neznamená mať iba bielu košeľu, čierne nohavice, čierne mini a koženú bundu. Je to veľmi obmedzujúce, akoby sa zabudlo na nesmrteľné vzory siahajúce do našej histórie, ktoré módny návrhári hrdo používajú aj v 21. storočí.





PÁSIKY. Mojím najobľúbenejším vzorom, ktorí sa vyskytuje v mojom šatníku sú jednoznačne pruhy, ktoré veľmi rada kombinujem s ďalšími vzormi, farbami alebo ich nechávam vyniknúť v plnej kráse samé - v jednoduchom outfite. 


ZVIERACÍ VZOR. Vzor, ktorý bol niekoľko rokov veľmi kritizovaný, kvôli lacným kombináciám a "celozvieracích" outfitoch, sa dnes opäť vracia do naších šatníkov v rôznych podobách. Dnes už teda opäť nie je módny výstrelok pre bláznov.


KOHÚTIA STOPA (Pied de Poule). Spája sa hlavne s elegantnou módou. Vynikne krásne v dámskych kostýmoch. 


KVETINOVÝ VZOR. Obľúbený hlavne cez jar- leto na všetkých možných častiach oblečenia - nohavice, košele, bundy,... .


PEPITA (Houndstooth). Veľmi podobný vzor ako kohútia stopa, rovnako obľúbený na elegantnej móde.


TARTAN. Veľmi moderný, ale v kombinovaní zaväzujúci vzor. Dobre vynikne v jednoduchom outfite. Nemusí byť iba na košeli alebo šatke. Práve sukňa, nohavice alebo iný výrazný kúsok pôsobí sofistikovanejšie. 




Dnes je na módnych prehliadkach možné vidieť rôzne kombinácie vzorov vhodných tak akurát do cirkusu. Neexistuje (nenašla som) pravidlo, ktoré by vyjadrovalo ako sa majú kombinovať dva vzory v jednom outfite, takže to je vlastne stále iba v našich rukách- očiach- pocitoch. Ak si však stále netrúfaš na kombináciu dvoch vzorov, výberom iba jedného z týchto ničím nepokazíš - či už v elegantnom alebo ležérnom outfite. 


PS: na bodky som nezabudla, iba nie sú v mojej osobnej preferencií, keďže mi príde väčšina kúskov s bodkovaným vzorom ako retro. Máloktorý kúsok by som označila ako nadčasový a nevedela by som povedať, ktorým obdobím histórie bol inšpirovaný. 



Komentáre